TAM 사고 7 년 완료된다

TAM 사고 7 년 완료된다

(승객과 모든 승무원에 대한 추모)

TAM 비행 (3054)은 여객기 에어 버스 A320-233 PR-MBK의 prefixo를 사용하여 포르토 알레그레 상 파울로의 도시를 연결 브라질 항공사 TAM이 운영하는 비행했다
Jucelino 루즈는, 사고를 피하기 위해 노력하는 많은 편지를 보냈다.
연락처 글 사이에 또​​한 그가 보내신 편지가 실제로 그에 의해 작성되었습니다 확인하는 Jucelino의 루즈라는 회사의 장관 말했다.
2007 년 7 월 17, 공항 경계 애비뉴 워싱턴 루이스의 반대편에 예금로드 TAM의 활주로 (17R)의 끝 부분에 위치에 부딪 오는 착륙하는 동안 콩고 냐스 공항 활주로 35L의 끝을지나 장치. 1백87명는 장비에 있었다; 생존자는 없었다. 토양의 다른 열두 죽음이 있습니다. 3054 비행은 세계에서 에어 버스 A320을 포함하는 최악의 치명적인 사고되고 게다가 2009 년 05 월 31 일에 대한 에어 프랑스 항공 447까지 22개월에 대한 라틴 아메리카의 역사에서 최악의 충돌이었다. 에어 버스 A320 TAM 비행 (3054)은 상에 콩고 냐스에 바인딩 17h16에서 포르투 알레그레에서 살가도 Filho 국제 공항을 떠났습니다
상파울루. 항공기가 18h51 활주로 35L에 착륙 할 때 이미 어두웠 다. 고속 역 왼쪽과 오른쪽 엔진에 모터를 제동의 어려움, 비행기는 좌회전을 만들어 잔디의 일부를 통해 취재, 최종 3 번째 트랙을 갔다. 공항 국경 워싱턴 루이스 도로, 이상의 비행 횡단 한 후, 항공기는 주유소의 적용 범위의 일부를 공격하고 건물 도로의 반대편에 위치한 TAM 익스프레스 (서비스 요금 TAM의)로 추락했다. 워싱턴 애비뉴 루이스를 건너 때 비행기는 어떤 자동차도 최고를 기록했다. 항공기 착륙시 연료의 "많이"가 있고, 네 저장 TAM 익스프레스와 항공기의 충격은 현장에서 큰 화재가 발생했습니다. 불 연속적 폭파 된 건물의 구조를 손상. 상 파울로 (브라질) 포르투 알레그레에서 이동하는 데 걸리는 것보다 훨씬 높은 연료의 양을 운반하는 fali TAM 에어 버스의 시간에,이 사실은 폭발 및 화재의 효과는 TAM가 건물과 충돌 사고가 발생 potentiated 토지. 항공기 탱크 초과 등유, 항공의 모든 규칙을 위반하지 않으면 서, 심지어 나타내는 불필요한 추가 위험을 선물한다
. 주요 항공사 브라질 사이에 상대적으로 일반적인 관행 브라질, Reginaldo Tirotti에서 가장 중요한 범죄 과학 수사 전문가 중 하나는, 항공사 TAM에게 보낸 편지를 분석, 그는 그것의 진실성을 확인; 여기에 발행 한 기술 보고서​​ (복사 여기에 첨부)
사고 다음 날, TAM은 어떤 포르투 알레그레와 상파울루 사이의 노선 항공편 번호를 변경했습니다. 어떤두면 이니셜 JJ 3046에 의해 식별 될 온 방법 JJ 3054 및 식별합니다.
비행기에 187 명이 건물과 충돌에서 사망했다.
 건물 TAM Express에서 근무하고 주유소에서 옆에 있던 택시 운전사 199 사람들의 죽음을 총, 충돌에서 사망 일레븐 사람들.
http://www.jucelinodaluz.com.br/english/


사진 출처 : TAM 사고의 일부 사진은 로베르토 Setton / AFP에 있습니다

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( English version)                              http://www.jucelinodaluz.com.br/english/

 TAM Accident is completing  seven years 

( Tribute for passengers and all the crew )

The TAM flight 3054 was a flight operated by Brazilian aírline TAM, which connected the  cities of Porto Alegre and Sao Paulo using a passenger aircraft Airbus A320-233 PR-MBK prefixo
Jucelino Luz, sent many  letters to try to avoid the accident.
Between contacts writings also  talked with Secretary of the company that called Jucelino luz to confirm that the letter he had  sent was actually written by him.
On July 17, 2007, the unit past the end of runway 35L at  Congonhas Airport during landing, coming to bump against a deposit loads TAM's located near  the end of the runway 17R, on the opposite side of the avenue Washington Luís bordering the  airport. 187 people were on the equipment; there were no survivors. There are other twelve  deaths in the soil. The 3054 flight was the worst crash in the history of Latin America for 22  months, until the Air France Flight 447 on May 31, 2009, besides being the worst and deadliest  accident involving an Airbus A320 in the world. The Airbus A320 TAM flight 3054 left the  Salgado Filho International Airport in Porto Alegre at 17h16 bound to Congonhas Airport in São
Paulo. It was already dark when the aircraft landed on runway 35L at 18h51. Difficulties in  braking the motor in reverse left and right engine at high speed, the plane made a left turn and  went off the track in its final third, covering over part of a lawn. After crossing flying over  Washington Luís Avenue, which borders the airport, the aircraft hit part of the coverage of a  gas station and then crashed into a building TAM Express (service charge TAM's), located on the opposite side of Avenue. When crossing Washington Avenue Louis the plane hit even the  top of some cars. The aircraft had "plenty" of fuel at the time of landing, and the shock of the  aircraft with the four-stores TAM Express caused a major fire at the site. The fire compromised  the structure of the building, which was subsequently imploded. At the time of the fali TAM  Airbus carrying an amount of fuel much higher than it would take to go from Porto Alegre to  São Paulo(Brazil ) , this fact potentiated the effects of the explosion and fire occurred after the  collision with the TAM building on land. The excess kerosene in aircraft tanks, while not  violating any rule of aviation, presents an unnecessary additional risk, even representing a
relatively common practice among major airlines Brazilians .One of the most important Criminal  forensic experts from Brazil, Reginaldo Tirotti, analyzed the letter that was sent to airline  TAM,and he confirmed the veracity of it ;  and issued  here  a technical report (copy attached here )
On  the day following the accident, TAM changed the flight number which routes between Porto  Alegre and São Paulo. Leaving any  identify how JJ 3054 and came to be identified by the initials JJ  3046.
All 187 people on the plane died in the collision with the building.
 Eleven people who  worked in the building TAM Express and a taxi driver who was at the gas station next door died  in the collision,   totaling the death of 199 people.





Pictures Sources: Some pictures of TAM accident are from Roberto Setton /AFP

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